Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Dzisiaj jest: 2 Kwiecień 2020    |    Imieniny obchodzą: Maria, Franciszek, Urban

 

Grupa VII

 

Nauczycielki: Małgorzata Nowak

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC kwiecień:

 

TEMATYKA TYGODNI:

1. Nasi ulubieńcy.

2. Wielkanoc.

3. Zdrowe przedszkolaki.

4. Wiosenny ogród.

5. Mieszkam w Polsce.

 

 PROPOZYCJE ZABAW NA ŚRODĘ - 01.04.2020

Witam w trzecim dniu tygodnia – środa. Dzień dobry wszystkim.

Dzisiaj przywitamy się zabawą paluszkową ‘Spotkały się dwie rączki” Zachęcam dzieci, aby nauczyły rodziców naszej zabawy:

Spotkały się dwie rączki - pokazujemy dwie dłonie,

I przywitały się – swoje rączki się witają.

Ta lewa, a ta prawa, każdy wie – pokazujemy lewą rękę, potem prawą, następnie rozkładamy na boki.

Zaklaskały, pomachały – klaszczemy i robimy pa, na boki,

Dwie godziny rozmawiały –kciuk łączymy z pozostałymi paluszkami.

Potem pokłóciły się - robimy młynek,

Pstryk, goodbye.

Ponieważ dzisiaj mamy zajęcia plastyczne, to przygotowałam dla dzieci wierszyk rysowany pt. „Kotek” – Rodzic czyta tekst wierszyka, może też wspólnie rysować z dzieckiem.

Możecie też skorzystać z podpowiedzi Kotek - rysowane wierszyki

Proponuję narysować kocią rodzinkę: mama, tata, dziecko jedno, dwoje, lub troje.

Myślę, że chciałybyście, żeby Wasze kotki miały piękne ubranka, dlatego też wypada je ozdobić, ubrać. I tu inwencja twórcza może być wspólna. Ja proponuję dla jednego kotka wełnę, dla drugiego wydzierankę, może być plastelina, bibułka, szmatki, gazety, i co macie zbędnego w domu. Ale to jeszcze nie koniec. Teraz proponuję dokleić patyczek – może być długa wykałaczka, i powstanie kukiełka. Wykonałyście koci teatrzyk, do wspólnej zabawy. Twórczy Rodzice i nasze zdolne dzieciaki mogą przygotować piękne opowiadanie o kociej rodzince.
Życzę wielu pomysłów. Pozdrawiam Wszystkich. Bawcie się dobrze. Myślę, że pochwalicie się swoimi kotkami na naszej, przedszkolnej stronie.

 

                                                 Małgorzata N.

 

 

 

PROPOZYCJE ZABAW NA WTOREK 31.03

Witam Was drogie przedszkolaczki w drugim dniu tygodnia, czyli we wtorek. Przygotowałam na dzisiaj kolejne zabawy i zadanie do wykonania

1.Na początek będzie to wierszyk ilustrowany ruchem” Mój kotek” A Łady- Grodzickiej.

Mój kotek ładnie miauczy –dzieci wypowiadają wyraz „miau”

Miska mleka mu wystarczy –robią miseczkę z dłoni, wysuwają i chowają język- pija mleko.

Chodzi cicho, nikt nie słyszy – chodzą na czworakach.

Woli spać, niż łowić myszy – zwijają się w kłębek na podłodze.

Po wstępnym ćwiczeniu, proponuję troszkę się poruszać.

2.Zabawa ruchowa dla dziecka i rodzica „Kotki piją mleczko”. Chodzenie na czworakach po podłodze. Na sygnał np. rodzica, dziecko zatrzymuje się i naśladuje picie mleka. Może być zmiana ról. Dalej „Kotek wchodzi pod płotek” – dziecko przechodzi pod krzesłem, a dalej możecie wymyślać. Życzę ciekawych pomysłów.

3.Na dzisiejszy dzień zaproponuję dzieciakom zajęcia muzyczno – ruchowe, do popularnej piosenki „ Uciekaj myszko do dziury”. Do zabawy możecie zaprosić cała rodzinkę – oprócz rodziców, również babcię, dziadka {myślę, ze chętnie przypomną sobie zabawę swojego dzieciństwa}.

A oto tekst: Uciekaj myszko do dziury,

Bo Cię tam złapie kot bury.

A więc uciekaj do dziury,

by Cię nie złapał kot bury.

To jest zabawa w kółeczku. Ale możecie wymyśleć inny sposób zabawy do tego właśnie tekstu. Może być np. karaoke. "Uciekaj myszko do dziury"

Życzę fajnych wrażeń. Pozdrawiam. Do jutra.

Pani Małgosia N.

 

PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

Witam Was kochane dzieciaki w nowym tygodniu. Dzisiaj jest poniedziałek- pierwszy dzień tygodnia, a z nim nowy temat i zadania dla Was.

Wcześniej jednak przywitamy się zabawą paluszkową (znacie ją)

„Małe pajączki” (siedząc na podłodze)

-Małe pajączki, zgrabne mają rączki (dwie ręce podnosimy na wysokość ramion I ruszamy paluszkami)

-Plotą pajęczynkę, (młynek przed sobą)

- by nakarmić swą rodzinkę (na przemian dostawiamy rączki do ust)

-Nagle przyszedł wiatr, dmuchnął cały świat (wymachy rąk w górze)

-Zerwał pajęczynkę (machanie rękami przed sobą, z jednoczesnym opuszczaniem w dół)

-Przewrócił rodzinkę (kładziemy się na podłodze)

 

A teraz do dzieła:

Odgadnijcie zagadkę:

- Gdy wychodzisz z domu,

On na Ciebie czeka.

Kiedy wrócisz znowu,

Cieszy się z daleka.     Kto to jest?

 

Wysłuchanie wiersza A. Ł. Łady „Mój piesek” (proponuję nauczyć dziecko wierszyka na pamięć)

Mój piesek ma cztery łapki,

Na grzbiecie dwie łatki.

Ogonkiem merda wesoło,

I kręci się za nim wkoło.

Zachęcam dzieci do przygotowania swoich piesków – pluszaków.

Rodzic czyta wierszyk ponownie, a dziecko pokazuje części ciała pieska.

Liczenie łapek (4). Określanie - 2 łapki z przodu, 2 z tyłu.

Pokazywanie na paluszkach 2 i 2 to 4 lub na zastępczych rekwizytach

 

Zabawa naśladowcza „Pan i jego pies” (wg pomysłów dziecka).


                                                                                                                                                   Miłej zabawy życzę Pani Małgosia.