Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Dzisiaj jest: 16 Kwiecień 2024    |    Imieniny obchodzą: Julia, Erwina, Benedykt
sobota, 02 czerwiec 2018 18:15

wycieczka przedszkolaków

Poznajemy Ziemię Świętokrzyską

24 maja, w piękny słoneczny dzień przedszkolaki wybrały się na wycieczkę autokarową po najbliższej okolicy. Po zajęciu miejsc udaliśmy się w stronę Bodzentyna, gdzie na placu przed ruinami pałacu biskupów krakowskich, zjedliśmy śniadanie. Był też czas na pobieganie i krótką zabawę. Następnie ruszyliśmy do Huty Szklanej, skąd na sam szczyt Świętego Krzyża, zabrała nas ciuchcia. A tam kolejne atrakcje: wieża telewizyjna, gołoborze, spacer wokół klasztoru. Mieliśmy też okazję wejść do muzeum klasztornego, gdzie brat zakonny będący w nowicjacie, opowiedział nam krótką historię zakonu, a także pokazał pamiątki przywiezione przez braci misjonarzy z różnych zakątków świata. W drogę powrotną również zawiozła nas ciuchcia. Po zwiedzaniu troszkę zgłodnieliśmy, dlatego, aby nabrać sił przed kolejnym punktem naszego zwiedzania, posililiśmy się "obiadem".

Kolejną atrakcją była osada średniowieczna, gdzie powitała nas "świętokrzyska czarownica". Ona też była naszym przewodnikiem. Nagle cofnęliśmy się w czasie, bo do średniowiecza. A tam życie zupełnie niepodobne do naszego, domy bez podłogi, ściany bez okien, dachy też zupełnie inne niż współcześnie. Mieliśmy okazję poznać choć troszkę życie naszych przodków, ich codzienne zajęcia, ubrania, sposoby leczenia. Dzisiaj trudno nam wyobrazić sobie, jak ludzie kiedyś żyli i pracowali. A osada średniowieczna w Hucie Szklanej jest wspaniałą lekcją historii. Na zakończenie wycieczki dzieci mogły zakupić upragnione pamiątki oraz pohasać na placu zabaw.

Zmęczeni, ale w radosnych nastrojach wracaliśmy do przedszkola, gdzie czekali juz nas stęsknieni rodzice.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć