Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Dzisiaj jest: 18 Sierpień 2022    |    Imieniny obchodzą: Helena, Ilona, Bogusław

 

Grupa IV

 

Nauczycielki: Monika Kamionka, Agata Matysek


ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC czerwiec:

 

Tematyka tygodni:

1. Dzieci z całęgo swiata.

2. Moje podwórko.

3. Wkrótce wakacje.

4. Kolorowe lato.

 

 

 

Propozycje zajęć na środę 15.12.2021

Dzień dobry. Zaczynamy kolejny dzień z nowymi propozycjami zabaw.

1. Zabawa muzyczno - ruchowa  "Rób tak jak ja"

2. Zabawa "Prawda - fałsz". Rodzic wypowiada zdanie pawdziwe lub fałszywe. Zadaniem dziecka jest klaskać w  dłonie gdy usłyszy zdanie prawdziwe. Tupać  nogami -  gdy usłyszy zdanie fałszywe.

3. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Zabawy śnieżkami"- dzieci poruszają się w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Podczas przerwy naśladują lepienie śniegowych kul i rzucanie nimi przed siebie.

4.  Słuchanie wiersza A.Widzowskiej "Szczypawka"

Czy wiesz, że zima jest jak szczypawka?
Myk! Za kołnierzyk, hop! Do rękawka.
Ugryzie w nochal, poszczypie w uszko,
buzie przyprószy śnieżną poduszką.
 
Maluje wszystkim piękne rumieńce,
na sankach jeździ w białej sukience,
wciąż lepi śnieżki, grube bałwanki,
kotom na wąsach wiesza firanki.
 
 
Zima zaprasza wszystkich na łyżwy:
dzieci, dorosłych, mopsy i wyżły,
a gdy przychodzi pora na narty,
szusują z góry pudle i charty!
 
W zimie królują kulig i sanki,
orły na śniegu, w zaspach hulanki,
ale nim serca ogrzeją święta,
ubierz się ciepło i zapamiętaj:
kurtka i szalik, dwie rękawiczki,
grube skarpety, sweter nordycki,
buty z kożuszkiem, z polaru czapka
i nie uszczypnie zima szczypawka!
 
5. Wypowiedzi dzieci na temat oznak zimy wymienionych w wierszu:
- co robi mróz?
- jak należy ubierać się zimą?
- co króluje zimą?
- na co zaprasza zima?
- dlaczego zima to szczypawka?

6. "Rzeźby lodowe" - zabawa ruchowa. Dziecko biega, na klaśnięcie rodzica przyjmuje odpowiednią figurę i stara się nie poruszać. Następnie zabawa trwa dalej.

7. Zachęcamy do zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych klocków  pt."Zamek Pani Zimy"

 

 

Udanej zabawy. 
Wasze Panie
Rytmika
 
 
 
 
 

 

 Propozycje zajęć na wtorek 14.12.2021

Dziś kolejna porcja zabaw i ćwiczeń. Zaczynamy.

1. Ćwiczenia oddechowe - dmuchanie na kulki z waty leżące na podłodze.

2. Zabawa muzyczno - ruchowa  "Rób tak jak ja"

3. Posłuchajcie wiersza :

Zima - wieje wiatr.

Zima - chłodno jest.

Zima - biało tak.

Zima. Cieszysz się?

Zima - dorze jest.

Zima - to jest to,

kiedy narty dwie,no i sanki są.

Popatrzcie na wyraz zima. Policzcie ile razy on występuje w tekście? Podzielcie słowo zima na sylaby: zi - ma. Wyklaszcz każdą sylabę, (z ilu sylab się składa?(2)  A teraz  podziel na głoski: z - i - m - a. Z ilu głosek się składa?(4)

4. A teraz zastanówcie się: Jak należy się ubierać zimą a jak latem? dlaczego należy ubierać się odpowienio do warunków pogodowych i pory roku?

5. Zadanie interaktywne:

Sortowanie wg.grup - ubrania zimowe i ubrania letnie

6. Obejrzycie film eduakcyjny pt.

Zima - jak powstaje śnieg? 

7. "Rzeźby lodowe" - zabawa ruchowa. Dziecko biega, na klaśnięcie rodzica przyjmuje odpowiednią figurę i stara się nie poruszać. Nastepnie zabawa trwa dalej.

8. A teraz usiądźcie wygodnie i narysujcie bałwana według rymowanki. Najpierw narysujcie palcem na plecach rodzica. Może też rodzic narysować na plecach dziecka. Następnie narysujcie bałwanka kredką/ołówkiem na kartce zgodnie ze wskazówkami z rymowanki.

Rysuje bałwanka śniegowego panka:

narysuję koło, potem drugie,trzecie.

Zrobię kropki - oczka,

nosek - dam kreseczkę.

Uśmiechniętą buzię, zrobię jak łódeczkę.

Narysuję garnek,

trzy kreski - miotełkę,

i czarne guziki narysuję wielkie.

9. Na zakończenie kilka zagadek o pogodzie  https://www.youtube.com/watch?v=Brw0UwYHIYg

 

Wasze Panie

 

Propozycje zajęć na poniedziałek 13.12.2021

Witajcie kochani. Przesyłamy propozycje zabaw na dzisiejszy dzień.

1.Czy pamiętacie jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia? Wymieńcie wszystkie dni tygodnia, pory roku a także z pomocą rodzica wymienić miesiące. Brawo!

Warto aby rodzic zadał kilka pytań:

  • Jaka pora roku jest po wiośnie?

  • Jaka pora roku jest po lecie?

  • Jaka pora roku jest po jesieni?

  • A jaka pora roku jest po zimie?

2. Ćwiczenia klasyfikacyjne.

Zadaniem dziecka jest podanie skojarzeń do podanych nazw pór roku,np:

  • zima – śnieg, mróz, sople, bałwan, śnieżynki....

  • wiosna – krokusy, przebiśnieg, młode zwierzęta, powroty ptaków...

  • lato – owoce, wakacje, żniwa...

  • jesień – kolorowe liście, kasztany, zbiory warzyw i owoców, zasypanie niektórych zwierząt.

3. Ćwiczenia kształcące orientację w schemacie ciała i w przestrzeni. Proszę oznaczyć lewą rękę dziecka, np.opaską lub gumką.

Rodzic czyta polecenia:

- prawą ręką dotknij lewego ucha;

- lewą ręka dotknij swego lewego kolana;\

- przywitajmy się wspólnie prawymi rękami;

- przywitajmy się lewymi rękami;

- stań na lewej nodze i pomachaj do mnie prawa ręką.

4. Zagadka dla starszaka:

Jaka to litera, te czary zawiera,

że zmienia płot w płoty,

las w lasy,

kota w koty? - Y

Świetnie starszaki:)

 

5.A teraz rodzic czyta cały tekst a dziecko uważnie słucha.

 

Jaka to litera

Te czary zawiera,

Że zmienia płot w płoty,

Las w lasy, kota w koty?

Był las – a są lasy.

Był płot – a są płoty.

Był dom – a są domy.

Był kot – a są koty.

A gdyby tej jednej

Litery nie było,

To na tym obrazku

nic by się nie zmieniło.

 

6. Uzupełnianie wyrażeń. Rodzic czyta pierwszą część, a dziecko dodaje słowo.

Był las, a są... (lasy)
Był płot, a są... (płoty)
Był dom, a są... (domy)
Był kot, a są... (koty)

 

7. Analiza i synteza słuchowa słowa domy.

- dzielenie słowa domy na sylaby: do – my (ile było sylab? 2)

- dzielenie słowa domy na głoski: d-o-m-y (z ilu głosek składa się to słowo? 4)

- co słyszymy na końcu słowa domy? (y)

Przypomnienie różnicy między głoską a literą ( głoska- to, co słyszymy, litera- to, co widzimy)

8. „Wyjeżdżam na święta…”- zabawa słowna.

Dziecko wypowiada po kolei formułkę, na końcu której musi podać słowo, które kończy się na głoskę y.
"Wyjeżdżam na święta i zabieram ze sobą" (np. buty, skarpety, ryby, koty, narty, itp.)

9.Zapoznanie z zapisem graficznym y (litera drukowana i pisana - mała i wielka)

 

litera

 

10.Zabawy z literką y:

1) wyszukaj wszystkie pola z  literą małą i wielką Y,y i je pokoloruj

 

pobrane

pobrane

lub

- w gazecie dziecko może wyszukać literę Y, y i otoczyć je pętlą lub zamalować.

 

11.Poniedziałek w naszej grupie to również czas na ćwiczenia gimnastyczne. Przesyłamy dwie propozycje do wyboru.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2

12.  Po południu zapraszamy na bajkę z Ubu i naukę alfabetu.

Ubu poznaje literkę Y

Nauka alfabetu

 Życzymy wszystkim miłej zabawy i dużo zdrówka.

Do zobaczenia! 

Wasze Panie