Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Dzisiaj jest: 2 Kwiecień 2020    |    Imieniny obchodzą: Maria, Franciszek, Urban

 

Grupa I

 

Nauczycielki: Urszula Pająk, Justyna Bera

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC kwiecień:

   

Tematyka tygodni:  

1. Praca rolnika

2. Święta Wielkanocne

3. Dbamy o naszą planetę

4. Tajemnice książek

 

Witamy w kolejnym tygodniu naszej pracy na odległość. W tym tygodniu, nasze kochane "maluszki", będziemy poznawać pracę rolnika. Jeśli zapytacie mamę lub tatę kto to jest rolnik, na pewno wam to wyjaśnią.

PROPOZYCJE ZABAW NA ŚRODĘ 1.04.2020

TEMAT DNIA: Ale kury, ale jaja

1. Zajęcia zacznijmy od zabawy paluszkowej przy wierszu K. Sąsiadka pt. "Gość".
 
Ktos się schował pod listkami. (pokazujemy zaciśniętą pięść)
Pierwszy listek zabieram, (prostujemy palec najmniejszy)
drugi listek zabieramy. (prostujemy palec serdeczny)
Zawiał wiatr. (dmuchamy na piąstkę)
Trzeci listek sam już spadł. (prostujemy palec środkowy)
Czwarty listek zabrał ktoś (prostujemy palec wskazujący)
i pojawił się nasz gość! (prostujemy i zginamy kciuk)
Oczy, buzię, nosek ma, (pokazujemy te części na twarzy)
główka gotowa, raz, dwa! (otaczamy naszą głowę)
 
Przypomnijcie sobie również razem z rodzicami wczorajszą piosenkę "Wiosna, wiosna w ogódku" oraz wierszyk "Rolnik". Oczywiście ilustrujcie tekst ruchem.
 
2. Przygotujcie rurkę do napojów:
- dmuchajcie przez rurkę na rozrzucone na stole kawałki papieru, bibułki,piórka itp.
- a teraz wciągnijcie przez rurkę bibułkę, papier tak, aby się przykleiły do jej końca.
 
3. Posłuchajcie wiersza pt."Kurczątko", który przeczyta wam mama lub tata. Słuchając wiersza rysujcie kurczątko wg wskazówek w nim zawartych. Zachęcamy, aby rodzic nadzorował tylko czynności dziecka, naprowadzał, ale nie rysował za niego. Jeśli dziecko nie potrafi, rodzic może najpierw sam narysować, a dziecko może to odzworować:
 
Kurczątko z jajeczka się wykluło - rysujemy owal jako jajko.
Główkę wychyliło - rysujemy małe koło jako główkę.
Na dwie nóżki skoczyło - dorysowujemy na dole dwie kreski, jako nóżki oraz pazurki.
Na koniec dorysowujemy dziobek.
 
Pokolorujcie kurczątko na żółto. Możecie wg własnego pomysłu dorysować dowolne elementy np.trawę chmurki, słoneczko...Tak, aby powstał wiosenny obrazek.
 
4. Zabawa ruchowo - naśladowcza "Kura i kurczątko". Pobawcie się teraz z mamą w kurę i kurczątko.
- mama "kura" wykonuje określone ruchy (machanie skrzydłami, dziobanie ziarenek, kręcenie łebkiem),
- dziecko "kurczątko" naśladuje ruchy mamy.
 
5. Wykonajcie teraz ćwiczenie z KARTY PRACY nr 19. :
 
- przyjrzyjcie się kurom i wskażcie tą, która zniosła więcej jajek,
- dorysujcie jajko obok kury, która zniosła ich mniej.
 
Życzymy Wam miłej pracy!  

 

PROPOZYCJE ZABAW NA WTOREK 31.03.2020

TEMAT DNIA: Od ziarenka do kwiatka

1. Rozpoczęcie zajęć znaną rymowanką o pajączkach. Niech popracują Wasze rączki. Oczywiście do zabawy zapraszamy wszystkich domowników.

2. Zabawa ruchowo - naśladowcza do krótkiego wierszyka Z. Dmitrocy "Rolnik". Zachęcamy, aby dzieci nauczyły się go na pamięć:

Rolnik rano rusza w pole (marsz gęsiego)

orać pługiem czarną rolę. (kładziemy dłonie na ramiona dziecka i maszerujemy w miejscu)

Sieje zboże i buraki, (nasladujemy sianie ziarenek)

z których potem są przysmaki. (masujemy brzuch, mówiąc mniam, mniam)

3. Zapoznanie z piosenką "Wiosna, wiosna w ogródku" (dostępna na chomikuj.pl)

Wiosna, wiosna w ogródku, dużo pracy przed nami.

Kopu, kopu łopatką, szuru, szuru grabkami (2X)

Siewu, siewu równiutko, posiejemy nasionka.

Potem wodą z konewki chlustu, chlustu po grządkach (2X)

Dzieci osłuchują się najpierw z tekstem piosenki. Następnie rodzic zadaje pytania odnośnie tego, czym zajmuje się ogrodnik w ogródku. Dziecko może naśladować czynności wykonywane przez ogrodnika: kopanie łopatką, grabienie grabkami, sianie nasionek, podlewanie konewką. Razem z rodzicami zachęcamy do nauki piosenki i wspólnego śpiewania.

4. Zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa "Zwierzątka z podwórka". Dzieci poruszają się np. przy dowolnej muzyce. Na hasło: KONIKI - biegają jak koniki (noga goni nogę), mogą kląskać, parskać. Na hasło: KURY - chodzą po pokoju wysoko unosząc nogi na przemian. Mogą wydawać dźwięki ko, ko, ko. Ćwiczą przy tym jednocześnie swój aparat artykulacyjny.

5. Praca plastyczna "Od ziarenka do kwiatka". Do wykonania tej pracy będzie potrzebna karta nr 34 z WYPRAWKI PLASTYCZNEJ. Dzieci przy pomocy rodzica lub starszego rodzeństwa wycinają po liniach obrazki. Następnie wraz z rodzicem układają historyjkę obrazkową. Zachęcamy, aby dzieci opowiadały co widzą na konkretnym obrazku. W ten sposób uczą się budować swoje wypowiedzi, co będzie niezbędne do późniejszej nauki w szkole (opowiadania, opisy). Gotową historyjkę należy przykleić na kartkę. Zachęcamy do przesyłania prac plastycznych dzieci na podany na stronie głównej adres emailowy. 

 

 

PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

TEMAT DNIA: Co robi rolnik 

1. Ale najpierw zabawcie się w znaną wam zabawę paluszkową"Małe pajączki":
Małe pajączki zgrabne mają raczki,
plotą pajęczynkę by nakarmić swą rodzinkę,
nagle przyszedł wiatr,dmuchnął w cały świat,
zerwał pajęczynkę przewrócił rodzinkę.
Dzieci dobrze znają tą zabawę ,więc na pewno nauczą ją rodziców.
 
2.Wysłuchanie wiersza B. Szuta pt."Pieczywo":
 
Skąd na stole smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę.
[Gleba to jest ziemia czarna , w której rośnie zboże z ziarna].
Kiedy zboże jest dojrzałe,
rolnik kosi je z zapałem,
potem młóci w swych maszynach
i wywozi plon do młyna.
Młynarz w młynie ziarno miele,
białej mąki robi wiele.
Mąka trafia do piekarza,
który ciasto z niej wytwarza.
Z ciasta robi chleb, rogale
W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! Ślinka leci,
więc smacznego dzieci!
 
W miarę możliwości można dać dzieciom do degustacji różne rodzaje pieczywa oraz mąkę z której powstało.
 
3. Dla relaksu zachęcamy do zabawy ruchowej "Siejemy ziarno".
Liczymy na inwencję twórczą rodziców.
 
4. Na koniec proponujemy samodzielne wykonanie pieczywa z masy solnej ,którą możemy nazwać "ciastoliną".
Oto przepis:
2 szklanki mąki,
1 szklanka soli,
2 łyżki oleju,
2 płaskie łyżki proszku do pieczenia,
1,5 szklanki gorącej wody.
Wszystko dobrze wymieszać i od razu przystąpić do formowania "pieczywa".Następnie pieczemy je w piekarniku.Po upieczeniu i wystudzeniu można je pomalować farbą plakatową.
Po powrocie do przedszkola możecie przynieść wasze wypieki do naszego "sklepiku".Powodzenia!
 
5. Zachęcamy też chętne dzieci do utworzenia na parapecie "wiosennego ogródka". Można posadzić w doniczce z ziemią lub na gazie naciągniętej na szklankę z wodą ziarenka fasoli lub małej cebulki i obserwujemy ich wzrost.
 
Pani Ula i Justyna