Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Dzisiaj jest: 2 Kwiecień 2020    |    Imieniny obchodzą: Maria, Franciszek, Urban

 

Grupa III

 

Nauczycielki: Magdalena Biskup, Anna Dziób

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC kwiecień:

 

 Tematyka tygodni:

1. Wiosenne powroty

2. Wielkanoc

3. Wiosna na wsi

4. Dbamy o przyrodę

 

PROPOZYCJE ZABAW NA ŚRODĘ 1.04.2020

Witamy Was Staszaki!

Dzisiaj mamy pewien specjalny dzień. Zanim Wam powiemy o jaki dzień chodzi rozwiążcie proszę zagadkę:

Mogą to robić chłopcy i dziewczynki,
Dorośli to robią czasami.

Robimy to zwykle wtedy,
Gdy dobry humor mamy,
Gdy ktoś powie coś śmiesznego,
Kiedy zdarzy się coś miłego.
A każdy wam powie,
Że on to – zdrowie. 
(rozwiązanie: śmiech)

Ciekawe, czy domyślacie się o jaki , o jaki dzień chodzi. Jeżeli się nie domyślacie to powiemy Wam, że istnieje taki dzień, jak prima aprilis. Czy ktoś wie, co to za dzień. Co się robi w prima aprilis?
Prima aprilis to święto żartów i uśmiechu. Dzień, w którym ludzie starają się nawzajem w zabawny sposób oszukać albo zrobić jakiegoś psikusa. Nawet gazety i telewizja biorą w tym udział, wplatając do wiadomości informacje nieprawdziwe opowieści, a potem mówią „prima aprilis” np. ubrudziłaś się na nosie - mama biegnie do lusterka, a Wy mówicie Prima aprilis”.

A my chciałyśmy Wam powiedzieć,że zapomniałyśmy przygotować dla Was propozycji zabaw na dzisiaj. „prima aprilis”. Daliście się nabrać? Spróbujcie troszkę dzisiaj pożartować.

 

A teraz do pracy Kochani...

Nasze propozycje na dzisiejszy dzień.Dzisiaj rozpoczyna się nowy miesiąc kwiecień - 1 kwiecień. Popatrzcie w kalendarz z rodzicami.

Mam nadzieję, że podobała się Wam nasza wczorajsza przygoda z piosenką „Zakochany bocian”.

1.Przypomnijmy sobie słowa pierwszej zwrotki - tekst w scenariuszu wczorajszym. Wiemy że potraficie bardzo szybko nauczyć się słów. Dzisiaj bawiąc się w „Echo” nauczcie się słów 2 zwrotki. Świetnie teraz potraficie już zaśpiewać całą piosenkę. Brawo dla Was!

Zakochany bocian  

2.Obejrzyjcie krótki filmik Dlaczego mam dobre zdanie o bocianie   

Mamy nadzieję, że poruszyła Was historia bocianka Wojtka. Spróbujmy go zrobić.

Instrukcja wykonania zawarta jest na zdjęciach. Powodzenia.

bocian 3bocian 2bocian

 

-Przygotujcie potrzebne materiały 

- sklejcie ze sobą na początku patyka dwa płatki kosmetyczne (dziób i patyk między płatkami),

-sklejcie kolejne dwa płatki (patyk w środku) 

-owińcie patyk poniżej dolnych płatków czerwoną wstążką, bibułą, paskiem papieru

-popatrzcie na zdjęcie i zawiążcie mu kokartkę na szyjce, doklejcie czarne skrzydło, dorysujcie lub naklejcie oko 

- BRAWO!!! Wojtuś gotowy

Myślę, że Wojtuś zagości na waszym biureczku. Drodzy rodzice porozmawiajcie ze swoimi dziećmi;

- Dlaczego Wojtuś potrzebował pomocy?

- Co stałoby się, gdyby tej pomocy nie otrzymał?

- W jaki sposób my w obecnej sytuacji możemy pomagać drugiemu człowiekowi i samemu sobie; przestrzegać zasad higieny, stosować się do wszystkich zaleceń ,....

- Jak mogą pomagać dzieci? - myć wielokrotnie ręce, starsze dzieci mogą sterać się tak sobie organizować zabawę, aby rodzic mógł pracować w domu,jeżeli pracuje zdalnie, starać się spełniać prośby rodziców, pomagać w obowiązkach domowych....... Jeżeli jest taka potrzeba przypomnijcie dzieciom jak prawidłowo myć ręce. Prawidłowe mycie rąk

3. Kiedy odpoczniecie spróbujcie z plasteliny ulepić przyjaciela dla Wojtusia. Ulepcie z plasteliny sylwetkę ptaka (uformujcie dwie kulki małą – głowa, dużą tułów) doklejcie dziobek, skrzydełka i ogonek z piórek (piorka możecie wyciąć z papieru kolorowego lub po prostu z gazety), wycinanie koła gniazda, umieszczenie na nim ptaszka. Nadajcie imię waszemu ptaszkowi. Teraz już Wojtuś nie będzie samotny. Jeżeli nie macie plasteliny poproście rodziców o zrobienie masy solnej .

Przepis na masę solną:

1 szklanka mąki pszennej

1 szklanka soli

½ szklanki wody

Wszystkie składniki mieszamy i ugniatamy ciasto. Ciasto gotowe, zaczynamy zabawę. Ulepione zwierzątko z masy solnej, najlepiej odstawić w ciepłe miejsce do stwardnienia. Następnego dnia można pomalować ptaszka farbami.

4. Wydaje nam się,że czas na trochę ruchu załóżcie krótkie spodenki i bluzeczkę z krótkim rękawem ćwiczenia ruchowe przy muzyce 

Pamiętajcie, że czekamy na zdjęcia, na których będziecie wraz ze swoimi pracami lub np. podczas ćwiczeń.

5 Proponujemy również wykonać ćwiczenie KP cz.4 str. 46 i 48

6.Dzieciaczki, a teraz chciałybyśmy abyście przygotowały pomoce, które wykorzystamy jutro. Wyjmijcie, proszę, z Wyprawki karty pracy z napisem KARTA D, KARTA E oraz karte, gdzie są cegiełki do głoskowania w kolorze białym, niebieskim i czerwonym (niektóre dzieci mają już te cegiełki przygotowane w woreczkach przygotowane w przedszkolu). Te dzieci, które nie mają tego zrobionego wypychają cegiełki i umieszczają w kopercie pudełeczku itp. Karty D i E rozetnijcie po liniach i włóżcie do koperty (może być też pudełeczko po herbacie, woreczek).

7. Dzisiaj mieliście dużo pracy,wiemy, że poradziliście sobie świetnie. Nie zapomnijcie o piosence.

                                                                                   a

 

 Całujemy Was mocno Panie Magda i Ania

 

PROPOZYCJE ZABAW NA WTOREK 31.03.2020

Dzień dobry KOCHANE PRZEDSZKOLAKI. Dzisiaj proponujemy wspólne śpiewanie.

1. Posłuchajcie piosenki Zakochany bocian  

2. Mam nadzieję,że Wam się spodobała. Opowiedzcie swoim rodzicom o czym opowiada ta piosenka.

3. Ciekawe jesteśmy , czy pamiętacie naszą zabawę w „Echo”.Bawiąc się w „Echo” spróbujemy nauczyć się dzisiaj 1 zwrotki i refrenu. Powtarzajcie pamiętajcie najpierw mówi rodzic ,potem dziecko;

R- Bocian się zakochał raz

D- Bocian się zakochał raz

R-w najpiękniejszej z wszystkich żab

D-w najpiękniejszej z wszystkich żab itd

Najpierw wypowiadamy tekst 1 zwrotki i refrenu umiarkowanym głosem,następnie cicho. A teraz zamieńcie się w roboty wypowiadając słowa 1 zwrotki i refrenu (wypowiadamy tekst dzieląc na sylaby)

1 Bocian się zakochał raz

w najpiękniejszej z wszystkich żab

chodził za nią cały dzień

i klekotał: kle, kle, kle

Żaba woła: rechu rech

Nie wiadomo tak czy nie

Aż od plotek kipiał staw

Co za miłość ach ach ach!

Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle,

bo żaba rechu, rechu,

a bocian kle, kle, kle / bis

2. Choć dokoła milion żab

Bocian człapie człap człap człap

W zimnym stawie cały dzień biega, szuka żabki swej

Żaba woła: kum, kum ,kum

Drogi boćku jestem tu

Bocian na to: kle, kle, kle

Która z was tą moją jest

Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle,

bo żaba rechu, rechu,

a bocian kle, kle, kle / bis

Więc ucz się języków,

bo może zdarzyć się

Że ktoś ci: I love you A ty ni be ni me!

4.Jeśli już nauczyliście się pierwszej zwrotki i refrenu proponuję zabawę przy tej piosence - kliknijcie poniżej.

zabawa z piosenką Zakochany bocian   Możecie wcielić się w role bociana lub żabki -dobrej zabawy.

5.Na koniec proponuje stworzenie akompaniamentu do piosenki .Potrzebne Wam będą dwie drewniane łopatki z kuchennych przyborów mamy lub dwie łyżki. Włączcie jeszcze raz piosenkę ,zaśpiewajcie znaną Wam już 1 zwrotkę i refren. Na słowa : kle, kle, kle ; kum, kum ,kum uderzacie stukacie łopatkami lub łyżkami o siebie. Zaproście rodziców do zabawy ,mając tekst przed oczami będą Waszym dyrygentem . Gdyby rodzice mieli dużo pracy ,zaproście rodzeństwo lub spróbujcie sami , wiem ,że potraficie. Dobrej zabawy Wam życzymy

6.Jeszcze mała niespodzianka dla naszych ulubionych przedszkolaków-krótkie filmiki o życiu ptaków.Ciekawe jesteśmy czy po ich obejrzeniu uda Wam się ułożyć historyjkę obrazkowa w odpowiedniej kolejności(najpierw trzeba ją rozciąc) .Możecie rozłożyć oglądanie w czasie np. co godzinę.Historyjkę do wydrukowania znajdziecie na mailu rodziców.

Sekretne życie ptaków     

Sekretne życie ptaków 5     

Sekretne życie ptaków 6     

7.Kochane dzieciaczki, czy pamiętacie? Posłuchajcie.

Myj zęby Myj zęby

                                                                        Panie Ania i Magda

 

 Temat: Wiosenne powroty

Dzień dobry. Witamy wszystkie dzieci, rodzeństwo i rodziców. Mamy nadzieję, że miło spędziliście weekend w rodzinnym gronie. Na dzisiaj proponujemy Wam temat o ptakach, które wiosną lubią powracać do nas z ciepłych krajów. Już w zeszłym tygodniu troszkę o tym rozmawialiśmy.

1. Dla przypomnienia obejrzyjcie krótki film edukacyjny - „Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie”

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Jakie pory roku występują w Polsce?

Jakie ptaki wracają do nas?

Jakie poznałeś wiosenne kwiaty?

 

2.Proponujemy teraz zabawę ruchową „Bocian i wrony”

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo&t=31s

Proponujemy zabawę przy muzyce: marsz dzieci w różnych kierunkach. Na przerwę w nagraniu Rodzic podaje hasło: Bocian. Dzieci stają na jednej nodze, wyciągają przed siebie wyprostowane ręce, tworząc długi dziób, i mówią: kle, kle, kle. Na hasło: Wrona – dzieci wykonują przysiad i mówią: kra, kra, kra.

 

3. A teraz wyczarujmy ciszę aby wysłuchać opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby „Ptaki” – „Co  słychać, panie Bocianie”. Kiedy rodzic czyta dziecko jednocześnie przygląda się ilustracji w KP str.40.

 

Zadzwoniła babcia, ta, która mieszka pod miastem, na wsi, i powiedziała, że upiekła ulubione ciasteczka Ady. – Przyjedziecie do nas? – zapytała. – No pewnie! – zapewniła Ada i dotąd namawiała rodziców, aż się zgodzili na wspólny wyjazd. – Gdzie ciasteczka? – zapytała, gdy tylko zobaczyła babcię. Olek nie był smakoszem ciasteczek, za to lubił towarzystwo dziadka. Odnalazł go w sadzie obok domu. Dziadek obserwował niebo przez lornetkę. Olek zadarł głowę. W oddali zobaczył jakieś drobne punkciki. – Bociany wracają. Co za widok! – dziadek uśmiechnął się promiennie. – Naprawdę?! – Olek rzucił się biegiem do samochodu po swoją lornetkę. Po chwili był już z powrotem. – Zdążyłem?! Jeszcze je widać?! – pytał zdyszany. Trzeba wam wiedzieć, że lornetki przybliżają i powiększają obraz, więc widok był niezwykły. Olek tak bardzo zagapił się w niebo, że nawet nie zauważył Ady, która przybiegła za nim z własną malutką lornetką. Patrzył na szybujące po niebie bociany. Widział ich rozłożone skrzydła, długie, wyciągnięte szyje, 117 czerwone dzioby, a gdy poprawił ostrość, zobaczył nawet pojedyncze pióra w ogonach. Ptaki prawie nie poruszały skrzydłami, a jednak sunęły po niebie jak papierowe samoloty albo małe szybowce niesione wiatrem. – Też chciałbym tak latać. Szkoda, że nie mam skrzydeł – westchnął. Dziadek się uśmiechnął. – Ptaki mogą latać nie tylko dzięki skrzydłom. Ich waga też jest ważna. Są lżejsze niż my, bo mają lekkie dzioby i nieduże głowy. No i nie posiadają zębów, żeby mniej ważyć. Na niebie było tłoczno jak na autostradzie. Nie tylko bociany wracały do domu na wiosnę. Leciały szpaki, pliszki i zięby. Jedne zawzięcie trzepotały skrzydełkami, inne machały nimi tylko od czasu do czasu. – Mógłbym na nie patrzeć bez końca. Żałuję, że tak późno poświęciłem się obserwowaniu przyrody. Wierzcie mi, że jest to wyjątkowa przyjemność – mówił dziadek. – Nawet nie wiecie, co wyprawiają zwierzęta, gdy sądzą, że nikt ich nie widzi. Takich zabaw, psot i tańców nigdzie indziej nie zobaczycie. Olka najbardziej zainteresowały zwierzęce psoty. – Pokażesz nam te psoty? – spytał. – Oczywiście, wybierzemy się do lasu jutro z samego rana. Babcia pomoże nam przygotować kanapki i termos z ciepłą herbatą. Zabierzemy też mapę terenu i to, co najważniejsze dla obserwatorów przyrody... – dziadek spojrzał pytająco na wnuki. – Ciasteczka! – wykrzyknęła Ada. Olek popatrzył na siostrę z politowaniem. – Lornetki – poprawił ją. Ich głosy wywabiły z domu tatę. Spojrzał w niebo na szybujące ptaki i westchnął, podobnie jak wcześniej Olek: – Chciałbym latać jak ptaki. – Lepiej nie. Musiałbyś wyrwać wszystkie zęby, a i tak byłbyś za ciężki – mądrze zauważył Olek. – Głowę też masz za dużą – dodała Ada. – Nie mówiąc o braku skrzydeł – dorzucił rozbawiony dziadek.

 

4. Odpowiedzcie na pytania

-co robią ptaki wiosną?

-kto to jest ornitolog?

Przeczytajcie wspólnie z rodzicami tekst pod obrazkiem.

 

5. Sądzimy, że swietnie Wam idzie kochane dzieciaczki.

 

Otwórzcie książeczkę „Olek i Ada na szlaku przygód” str. 58.Przypomnijcie sobie nazwy tych ptaków. Wiemy,że to wcale nie jest takie proste._ćwiczcie pamięć. A teraz już bardzo łatwe zadanie:dzielimy nazwy ptaków na sylaby. Spróbujcie wyróżnić pierwszą głoskę w słowach: skowronek ,bocian , kukułka ,wilga.

 

6. Jeśli troszkę się zmęczyliście posłuchajcie głosów ptaków

https://www.youtube.com/watch?v=NFz4nfoB5dA&fbclid=IwAR0cT02GuACGpkyApntBbTb6nGMiJ9oRNYS7kE6N4lgE3Q6_wd6RfwBJXNw

 

7. Na zakończenie proponujemy wykonanie ćwiczenia KP str 42 i 43. Przyjrzyjcie się uważnie jak zbudowany jest bocian, wymieńcie jego poszczególne części ,powiedzcie co robi bocian na ilustracjach na str 43. Używając ołówka lub kredki rysujcie po śladzie szlaczek. Wierzymy, że byliście bardzo dzielni. Do jutra Kochani.

 

                                                                                   Panie: Ania i Magda

 

Pani Asia od religii również przesyła propozycje zadań do wykonania:

Przedszkolaki piosenki:

Jesteś Królem

https://www.youtube.com/watch?v=eKTvc4u8UW0

Rysuję krzyż

https://www.youtube.com/watch?v=3UKIrDTbasM