Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Dzisiaj jest: 2 Kwiecień 2020    |    Imieniny obchodzą: Maria, Franciszek, Urban

 

Grupa II

 

Nauczycielka: Monika Kamionka, Agata Matysek


ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC kwiecień:

 

Tematyka tygodni:

1. Praca rolnika.

2. Wielkanoc

3. Tajemnice książek.

4. Dbamy o naszą planetę.

 

PROPOZYCJA ZABAW NA ŚRODĘ 01.04.2020 

1.Wstępem do dzisiejszej tematyki będą ilustracje maszyn i urządzeń rolniczych, które znajdują się na e-mailu grupowym:

Traktor- to maszyna wielofunkcyjna. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy rożnych pracach.

Kombajn zbożowy- maszyna, która ścina zboże, młóci je ( oddziela ziarno od kłosów) . na polu zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.

Prasa belująca- zbiera siano z pola i zwija go w bele.

Pług- narzędzie do przekopywania ziemi, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ziemię, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.

Siewnik- maszyna do rozsiewania ziarna po polu.

2. Naszą zabawę zaczniemy od opowieści ruchowo- naśladowczej, dzięki , której Wasze dzieci mogą się wcielić w role Rolnika.

Przeczytajcie dzieciom poniższą opowieść – zadaniem dzieci jest powtarzanie wyrazów i głosek w nawiasach oraz naśladowanie podanych czynności ruchowych, możecie zasugerować dziecku jak może wykonać daną czynność.

Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje), potem deszczyk je podlewa (kap, kap, kap – zmieniamy tempo), potem rośnie i złociście długo na polu dojrzewa, a wietrzyk pięknie między kłosami zboża śpiewa (szszszsz). Słońce grzeje całe lato (ufufuf jak gorąco), złote kłosy już się mienią. Aż nadchodzi czas zbierania plonów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr). Kombajn ziarno przesypuje na wozy (szszszszsz), teraz rolnik zawiezie ziarno do młynarza. Odpala ciągnik i ciężkie wozy z ziarnem już ruszają powoli (wrrrr, wrrrrr, wrrrr).  W młynie wielki ruch i huk (buch, buch, buch). Młynarz w młynie ziarnka zmiele (mielenie cała szczęka), z ziaren tych mąka powstanie. Ach tej mąki tu tak dużo że aż… aaa-psik w nosie troszkę kręci nas. Szybko worki z mąką na samochody pakujemy i wprost do piekarni jedziemy. Samochody (brum, brum, brum). W nocy podczas gdy ty śpisz (aaaaaaa – ziewanie, sen – chrapanie), piekarz z mąki w piekarni chleb upiecze. Z samego rana, z piekarni samochody (brum, brum) ruszają do sklepów z świeżutkim chlebem (wąchanie – głęboki wdech i wydech). 

3. Zachęcamy również, aby wspólnie z dzieckiem nauczyć się krótkiego wiersz na pamięć pt:,,Rolnik”.

ROLNIK

Rolnik rano rusza w pole

Orać pługiem czarną role,

Sieje zboże i buraki

Z których później są przysmaki

4. Zabawa ruchowa ,, Traktory i samochody” – jeśli dzieci mają jeszcze ochotę na zabawę ruchową to mogą zamienić się w pojazdy. Jeśli posiadacie np.: plastikowy talerz, lub inna rzecz, to może ona posłużyć jako kierownica pojazdów Włączcie muzykę lub piosenkę. Gdy muzyka gra- dziecko zamienia się w samochód, który jeżdżąc skręca raz w prawą, raz w lewą stronę, gdy muzyka cichnie, dzieci zamieniają się w traktory rolnicze, które wyjeżdżają do pracy w pole , w tym czasie dzieci jeżdżą powoli naśladując głośno wrrrrr, wrrrrr.

Jeśli macie możliwość to poszukajcie w dostępnych dla siebie albumach, encyklopediach, książkach rożnych ciekawostek i ilustracji jak wyglądają maszyny i urządzenia rolnicze i w jaki sposób pomagają rolnikowi w jego ciężkiej pracy. Być może macie rolnika w swojej rodzinie, który zajmuje się uprawianiem roli lub posiadacie swoje doświadczenia.

5. Na koniec zachęcamy Was do złożenia przestrzennego traktora z wyprawki W.41.

 A może użyjecie go podczas swobodnej zabawy konstrukcyjnej i z dostępnych klocków zrobicie wiejską zagrodę i maszyny rolnicze.

 

Życzymy Wam udanej pracy!

                                                                                                     Wasze Panie

 

PROPOZYCJE ZABAW NA WTOREK 31.03.

Dziś zachęcamy do zabaw muzyczno – ruchowych. 

1.Zabawa orientacyjno – porządkowa. Przy dowolnie włączonej muzyce dziecko biega, skacze, tańczy. W pewnym momencie rodzic zatrzymuje muzykę i wydaje komendę, np: - dotknij krzesła…, biegnij do drzwi…, dotknij podłogi…, wejdź pod stół… itp. Dziecko podczas tej zabawy musi jak najszybciej znaleźć dany przedmiot i go dotknąć. Następnie znowu włączamy fragment piosenki, aby po chwili wydać kolejną komendę.

2. "Dziadek fajną farmę miał" - słuchanie piosenki, zabawa ortofoniczna przy piosence. Na pewno znacie tą piosenkę. Maszerujcie raz w prawą, raz w lewą stronę. W czasie refrenu naśladujcie pojawiające się zwierzęta charakterystycznym dla nich głosem i ruchem.

3.Ekspresja plastyczna „Grzechotka z plastikowych butelek, pojemników”

Wystarczy do plastikowej butelki lub zakręcanych pojemników wsypać dowolne sypkie produkty (np.ryż, kasza, ciecierzyca, groch, słonecznik). Najlepiej użyć takiej butelki (pojemnika), które nie mają etykiet. Pozwólcie dowolnie ozdobić dzieciom butelkę kolorowym papierem lub naklejkami. 

Możecie stworzyć kilka grzechotek o różnym brzmieniu. Dla bezpieczeństwa możecie przed zakręceniem posmarować nakrętkę mocnym klejem. Grzechotka gotowa.

4.„Czy potrafisz powtórzyć ten rytm? – do tej zabawy wykorzystaj własnoręcznie zrobioną grzechotkę. W załączniku (pliki muzyczne dodane w mailu grupowym) znajdują się 3 ścieżki dźwiękowe. Wysłuchaj uważnie danego rytmu: wyklaszcz go, a następnie wystukaj na grzechotce. Powtórz kilka razy.

5.Na zakończenie zapraszam do utrwalenia piosenki „Idzie wiosna polną drogą” (znajduje się w mailu grupowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Podczas refrenu wystukuj rytm swoją grzechotką (do słów bociana, żabki, wietrzyku i deszczu).

Miłej zabawy.

 

Panie z gr.II

 

PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK 30.03.

Dzień Dobry ! Witajcie kochane średniaki!

1. Wstępem do naszej tematyki tygodnia będzie rozmowa z dziećmi na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt na podstawie waszych doświadczeń.

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi o tym, jak należy zachowywać się spędzając czas na wsi. Jeśli posiadacie w domu książki, zdjęcia czy ilustracje możecie pokazać je Waszym dzieciom. Oto kilka pytań przewodnich podczas pogadanki na temat pobytu i zachowania się na wsi:

  1. Jakie zwierzątka można spotkać na wsi?
  2. Na co trzeba zwracać uwagę, gdy podchodzi się do zwierząt?
  3. Czy można podchodzić do zwierząt, których się nie zna?
  4. Czy można podchodzić do zwierząt od tyłu?
  5. Czy mieliście kiedyś jakąś przygodę związaną ze zwierzętami na wsi?

2. Posiadanie zwierząt do duża odpowiedzialność za ich życie i zdrowie. Bardzo ważna jest opieka, ale i odpowiednie karmienie zwierząt. Następna propozycja to historyjka obrazkowa na podstawie opowiadania H.Bechlerowej „Jak kotek zwierzątka mlekiem częstował”ukryta jest na grupowym mailu.

Po obejrzeniu ilustracji oraz wysłuchaniu tekstu odpowiedzcie na pytania zadane przez rodzica.

Rozmowa kierowana pytaniami:
- Jak wyglądał kotek Filik?
- Czym kotek Filik częstował zwierzęta?
- Kogo najpierw kotek częstował mlekiem przy kurniku?

- Jakie inne zwierzątka jedzą ziarno? ( kury, indyki, kaczki, gęsi)
- Co kogucik jadł na śniadanie?
- Kogo kotek jeszcze częstował mlekiem?
- Co koń jadł rano?Jakie inne zwierzątka jedzą siano? ( krowy, kozy, owce, konie)
- Co gryzł królik?

- Kto jeszcze lubi marchewkę? zwierzęta jedzą marchewkę? ( króliki, krowy, konie, kozy).
- Co jadł gołąb?
- A co lubi jeść krowa?
- Co pił motyl?
- Co jadła wiewiórka w lesie? Co jeszcze lubi?( orzechy, ukryte w szyszkach nasiona drzew iglastych, nasiona drzew liściastych, żołędzie, jagody, młode pąki, grzyby)
- Jakie zwierzątko chciało pić mleko?

- Co jeszcze jedzą jeżę? ( owady, dżdżownice, żaby, małe gady, młode ptaki i myszy, ptasie jaja, piją tez mleko matki- są ssakami.
- Jak myślicie, kto jeszcze lubi mleko oprócz zwierząt?

3. Wszystkie średniaki zapraszamy do zabawy ruchowej „Kotek i wełna”. Zamieńcie się w małego kotka, który bardzo chcę się teraz pobawić.

Przygotujcie kawałek gazety, którą dziecko zgniata w kulę. Będzie to ,, kłębek wełny” .Możecie włączyć ulubioną piosenkę dziecka. Podczas muzyki- dziecko- kotek chodzi na czworakach i toczy papierowa kulę, raz prawą , raz lewą ręką. Na przerwę w muzyce dziecko- kotek zwija się w kłębek i odpoczywa lun naśladuje picie mleczka z miseczki.

4. Po krótkiej zabawie możecie teraz otworzyć kartę pracy na stronie 25 , znajduje się ćwiczenie na temat karmienia zwierzątek.

Dziecko ma za zadanie połączyć zwierzątko z odpowiednim dla niego pokarmem. Za nim przystąpi do pracy, poproście, aby powiedziało, jakie zwierzątka są na ilustracji, mogą podać nazwy pokarmów.

Zachęćcie ich, aby podzielili nazwy zwierząt na sylaby, mogą powiedzieć – z ilu sylab składają się nazwy zwierząt. Dzieci mogą również powiedzieć, które zwierzątko jest największe, a które najmniejsze na ilustracji. I na koniec trzeba narysować w ramce tyle kresek, ile zwierzątek jest na obrazku.

Zachęcamy Was, aby spędzać czas na świeżym powietrzu, dlatego jeśli jest ładna pogoda pospacerujcie na podwórku, poobserwujcie zmieniającą się pogodę , poproście dzieci, aby określi jaka jest dziś pogoda. W naszej Sali mamy założony kalendarz pogody i często obserwujemy zmieniająca się pogodę, którą zaznaczamy odpowiednim obrazkiem na kalendarzu.

Pamiętajcie również, aby zachęcać dzieci do samodzielnego zakładania odzieży wierzchniej przy wyjściu na zewnątrz.

Pozdrawiamy, życzymy powodzenia !

Pani Monika i Agata